RSS
Facebook
Twitter

Thursday, January 12, 2012

Comparando las letras B & D/Comparing B & D-craft


 d-de dinosaurio
b-de ballena

Some of my students have been struggling with these two letters, in order to help them "see the difference" I came up with this activity.  I gave each child an already traced b and d (on construction paper).  They did the cutting and the gluing. 

Varios de mis estudiantes han tenido muchos problemas con estas dos letras.  Para ayudarlos, hice esta actividad.  Le di a cada estudiante una letra b y d ya trazada en papel de construccion.  Ellos la cortaron y la pegaron las letras en papel manila.

Sunday, January 8, 2012

Comparing B & D/Comparando-letras b y d

Comparing letters b to d/Comparando letra b y d (sonido inicial/initial sound)
The student grabs a card from the pile.  Says the word aloud, and then places it under its corresponding initial sound.
El estudiante toma un tarjeta, dice lo que es en voz alta y luego la coloca debajo de la letra correspondiente.

*Graphics used: Sergio Palao for CATEDU (http://catedu.es/arasaac /) that publishes under Creative Common’s License

Comparar B y D-sonido inicial


A variation of the previous exercise-the student grabs a syllable from basket, reads it and then places on an object that begins with it.
Una variacion del ejercicio previo-el estudiante agarra una silaba de la canasta, la lee y luego la coloca sobre alguna lamina que comienze con esta.

Comparar-b y d-silabas


<objetos de izq. a derecha: barco, bicicleta, barba, biberon, burro, diadema, ducha, dona, damas, doblar, boca, barbacoa, dinosaurio, doctora, barril>
*Graphics used: Sergio Palao for CATEDU (http://catedu.es/arasaac /) that publishes under Creative Common’s License

Saturday, December 31, 2011

Grammar/Gramatica-Un & Una



 


 
Grammar/Gramatica-un&una

I created this work to help my students learn the appropriate use of indefinite articles.  The work consists of placing a picture of an object under its corresponding article.

Yo hice este trabajo para ayudar a mis estudiantes a aprender el uso correcto de los articulos indefinidos-un & una.  El trabajo consiste en colocar la lamina debajo de su articulo correspondiente.

The objects in the pictures are the following:
Los objectos en las laminas son los siguientes (de izq. a derecha): luna, calabaza, delantal, pavo, esfera,  piramide, cubo, cono, lapiz, crayon, pegamento, tijera