RSS
Facebook
Twitter

Friday, December 9, 2011

Math/Matematicas



Homemade Bead Stairs-My mom helped me do these, 2 summers ago.  We purchased the beads and wire at a craft story.  Work is used for practice counting.  Children are able to visualized number quantity easily.  I have several sets of these, and use them to teach mathematical combinations (addition), it is very visual and addition makes sense with them.

Cuentas de colores hechas en casa-Mi mama me ayudo a hacerlas hace 2 anos.  Compramos los materiales en una tienda de artesanias.  El trabajo lo utilizamos para practicar el contar.  Los ninos pueden visualizar la relaccion de un numero con su cantidad facilmente.  Yo tengo varios conjuntos de estos, los cuales utilizo para trabajar combinaciones en la suma; como es bien visual la suma  hace sentido en el momento. 



Glittery Snowmen-This is my Christmas spin on Numbers and Counters.  I added zero to it, just to make sure that my students remember that "zero" means "empty". This work is a great to review math quantity and symbols (numbers) at the same time.  The child puts numbers in order,and then places the corresponding quantity underneath them.  I also use this work, to introduce the concept of odd and even.
I switch the counters from time to time (seasons and holidays), ensuring that the work is always fun and interesting.  I purchased these at the dollar store last year.

Muneco de nieve de brillo-Esta es mi version navidena de los numeros y contadores :).  Le anadi el "cero"para asegurarme de que los estudiantes se acuerden que "0"="vacio".  Este trabajo es maravilloso para repasar cantidad y simbolos numericos a la misma vez. El nino coloca los numeros en ordern, luego pone la cantidad correspondiente bajo cada numero.  Yo utilizo esta actividad para presentar el concepto de "pares y nones".  Mis contadores cambian dependiendo de la temporada (para febrero usare corazones, flores para la primavera, etc) de esta manera me aseguro que el trabajo siempre sea divertido e interesante.  Los munequitos los compre en la tienda de dollar el ano pasado.    


Counting 1-24.  This is actually a count down until Christmas craft I found at the dollar store this year.  I just laminated it for durability. The child counts aloud and place Pom-Pom on its corresponding number.

Contando 1-24.  Este trabajo es realmente una manualidad para contar los dias hasta navidad.  La compre en la tienda del  dolar, la lamine para que dure.  El nino pone un pom-pom en el lugar correspondiente mientras cuenta en voz alta.